KAWA PLUTON

Redizajn przedwojennego logotypu oraz dizajn serii nowych opakowań.

 Pluton to największa polska przedwojenna marka kawy, która powstała w 1882 roku w Warszawie. Do wybuchu II wojny światowej 
stała się jednym z największych importerów kawy do Europy, jednak zniknęła z rynku w latach 50-tych, ze względu na niesprzyjający system polityczny.

Pluton był ikona okresu dwudziestolecia, współpracował z największymi markami w tym okresie. 
Kawę Pluton można było kupić w sklepach Wedla, a wypić można ją było w cukierni Bliklego, Małej Ziemianskiej, 
czy Hotelu Bristol i Hotelu Europejskim. Marka powróciła na rynek w 2017 roku, zachowując przedwojenny 
rzemieślniczy charakter produkcji. Wchodząc na rynek kawy do segmentu premium.

 

Przedwojenny logotyp Plutona projektował jeden z najwybitniejszych polskich architektów - Jerzy Hryniewiecki. 
Odświeżając logotyp mieliśmy na uwadze przede wszystkim ochronę przedwojennych tradycji Plutona. 
Dlatego projekt bazuje na przedwojennym logotypie Hryniewieckiego. Ważne było nadanie logotypowi bardziej eleganckiego charakteru 
oraz poprawienie praktyczności jego zastosowania – przedwojenny logotyp był bardzo wysoki. 
Efektem tych założen jest projekt brandingu oraz opakowań, biało-złoty logotyp, 
który zachowuje płonące ziarno kawy – główna część przedwojennego 
logotypu, ale ziarno wpisane zostaje w typografie a nie stanowi dodatkowego elementu znaku.